سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنر بافتنی

اگر علاقمندید با هنر بافتنی آشنا شوید و بدانید به انگلیسی چه می‌شود و کمی هم شیوه‌ی انجام این هنر زیبا را یاد بگیرید، پس با این نوشته همراه شوید. 

هنر بافتنی، هنری است که در آن با کاموا و دو میل بافتنی، (یا گاهی هم با یک میل یا با یک قلاب یا حتی گاهی بدون میل و قلاب و فقط با دست) حلقه‌هایی به طور پیوسته در هم تنیده می‌شوند تا در نهایت به تکه‌ای پارچه یا به نوعی از لباس، تبدیل شوند.

اگر بخواهیم خیلی کلی به بافندگی نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم بافندگی، هنری است که در آن پارچه‌ای با تار و پود بافته می‌شود و ممکن است با ماشین انجام شود.

خرید صنایع دستی

اما ما در این جا منظورمان آن هنر بافندگی است که با دست انجام می‌شود و بافتنی، می تواند کلمه‌ی گویاتر و زیباتری برای آن باشد.

البته بافتنی‌ها منحصر به لباس‌ها (پیراهن، ژاکت، پلیور، جلیقه، دستکش ، کلاه، جوراب و …) نیستند.

با هنر بافتنی می‌توان علاوه بر انواع متنوعی از پوشاک، بسیاری لوازم تزیینی با کاربردهای مختلف را نیز بافت.

به عنوان مثال: انواع رومیزی، روتختی، عروسک، دستگیره، لوازم تزیینی و بسیاری چیزهای دیگر.

همانطور که می دانید هنر چشم نواز بافتنی بین بانوان طرفداران زیادی دارد. و هروز شاهد زیباترین مدل ها وطرح های بافت هستیم. شاید رمز آن این باشد که هنر بافتنی نیازمند تکنیک های سخت وپیچیده نیست و می توانیم با اندک آموزش بافتنی آین هنر را بدست بیاوریم. اصلا نگران نباشید که مبتدی هستید شما می توانید از تکنیک های بسیار ساده شروع کنید وبرای خود ببافید ولذت ببرید. شاید بتوان گفت خیلی ها این هنر را به عنوان شغل بافتنی در منزل انتخاب کرده اند و هر چه می بافند می فروشند این بسیار ایده مناسبی برای کسانی است که شغل ندارند و میتوانند با کمترین هزینه صاحب درآمد شوند.

آیا میدانید کسب درآمد از بافتنی بقدری آسان است که نیازی به هیچ ابزار بافتنی غیر از نخ وانگشتان خود نداشته باشید؟

علاوه بر این ها، بافتنی یکی از شغل های مناسب برای کسب درآمد در منزل می باشد. در این مطلب از سایت درآمد برتر به ارائه مطالبی راجع به درآمد بافتنی و شیوه های کسب درآمد از هنر بافتنی خواهیم پرداخت.

درآمد کار در منزل بافتنی

نکته‌ ای که در رابطه با مشاغل خانگی و البته بافتنی وجود دارد پر رونق بودن کار در منزل بافتنی تهران نسبت به سایر شهرستان‌ ها است. شاید یکی از دلایل عمده این موضوع، صنعتی شدن بیشتر و سریع‌ترِ تهران نسبت به سایر شهرها باشد.

با توجه به این نکته طبیعتا قیمت محصولات بافتنی در تهران بیشتر است. البته قیمت محصولات بافتنی با توجه به نخ به کار رفته در آن‌، ظرافت بافت، جدید و به روز بودن مدل بافته شده، منحصر به فرد بودن یا ژورنالی بودن مدل متفاوت است. همچنین قیمت کلی سیسمونی‌ها به خاطر لوکس بودن و استفاده از الیاف با کیفیت‌تر کمی بیشتر است.

در نهایت تفاوتی نمی‌ کند یک دانشجوی هنرمند هستید یا یک خانم خانه‌دار که به دنبال راهی برای کسب درآمد از هنرهای بی‌ شمارش است؛ کار در منزل بافتنی، یکی از شغل‌هایی است که می‌تواند در منزل و به آسانی شما را به درآمد مطلوبی برساند.

فروش عمده صنایع دستی

روش‌های بازاریابی برای محصولات تولیدی

برای فروش بافتنی افراد می‌ توانند از بازارهای اینترنتی و پررونق فضای مجازی بهترین بهره را ببرند. هرچند در وهله اول پیدا کردن و شناختن مشتری برای این شغل کمی سخت است اما اگر کاری تمیز و زیبا و با خلاقیت ارائه دهید می‌ توانید با معرفی کارتان در این شبکه‌ها و همچنین بازارهای روز بافتنی‌های خود را به فروش برسانید.

راه دیگر برای فروش این محصولات مراجعه به فروشگاه‌ های فروش بافتنی و همچنین خرازی‌هایی است که عروسک و انواع بافت‌ های فانتزی را به فروش می‌ رسانند و با نشان دادن نمونه کارهایتان برای آها سفارش بگیرید. از راه‌ های افزایش مشتری دیگر برای این شغل این است که اگر به هر صورتی بافتنی خود را فروختید حتماً از مشتری بخواهید شمارا به بقیه افراد نیز معرفی کند. داشتن کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی نیز در این روزها با پیشرفت فنّاوری خالی از لطف نیست.

روش های کسب درآمد از بافتنی

بافتنی یکی از هنرهای فصلی سود آور می باشد که اغلب مشتری های محصولات بافتنی در فصل زمستان هستند، البته در سایر فصل ها هم بافتنی فروش هایی دارد، مثلا برای سیسمونی هم از محصولات بافتنی استفاده می شود.

بافتنی هم مثل هر هنر دیگری راه هایی برای کسب درآمد دارد که علاقه مندان به این هنر می توانند از یکی از این راه ها یا ترکیبی از راه های مختلف به کسب درآمد برسند. در این بخش به راهکارهای کسب درآمد از بافتنی خواهیم پرداخت.

کسب درآمد از آموزش بافتنی

بافتنی علی رغم این که از هنرهای سنتی و شیرین ما ایرانیان محسوب می شود، ولی در عین حال همه خانوم ها نحوه بافتنی کردن را بلد نیستند. بافتنی یک هنر محسوب می شود و برای یادگیری آن باید آموزش دید، لذا افرادی که به محصولات بافتنی مختلف تسلط دارند می توانند به کسب درآمد از آموزش آنلاین بافتنی بپردازند. برای انجام این کار باید نکاتی را بدانند و آن ها را انجام دهند، مثلا چگونه به تبلیغات آموزش خود بپردازند یا محصولات آموزشی خود را کجا به فروش برسانند و...

شما می توانید با مطالعه کسب درآمد از آموزش بافتنی آن چه را که لازم است بدانید و از طریق آموزش به کسب درآمد برسید.

گرایش انسان به هنر

تولید عروسک های بافتنی

یکی از هنرهای جالب که رنگارنگی و تنوع رنگ هایش هرکسی را مجذوب خود می کند، هنر عروسک بافی است، خانم هایی که از این هنر سررشته دارند می توانند با بهره گیری از آن درآمدی را داشته باشند و یا بسیاری از هزینه های خود را حذف کنند.

امروزه اکثر خانم های خانه دار به فکر داشتن یک کار هستند که هم در خانه آن را اجرا کنند و هم درآمدی داشته باشند تا کمک خرج اقتصاد خانواده باشند، چه عالی می شود اگر از این کار لذت هم ببرند.

وقتی می خواهیم برای فرزند خود یا فرزندان یکی از فامیل های نزدیک عروسکی را از اسباب بازی فروشی بخریم می بینیم که قیمتها آنقدر سرسام آور است که بی شک از اسباب بازی فروشی دست خالی بیرون میرویم، حال اگر هنرعروسک بافی را فراگیریم، مطمئنا می توانیم با هزینه کمتری، عروسک دوست داشتنی و قشنگ تری را داشته باشیم.

پوشاک

به راحتی و با کمی حوصله می‌ توانید انواع لباس زمستانی مثل کلاه، جوراب، دستکش و …. را ببافید و با قیمتی خوب به فروش برسانید. بهتر است از اواسط پاییز شروع به بافتن کنید تا در زمستان با کمبود مواجه نشوید.

انواع پادری و لوازم منزل

با نقشه‌ های زیبا و رنگ‌های جذاب می‌ توانید انواع مختلف پادری را ببافید. سعی کنید کمی در رابطه با هارمونی رنگ‌ها مطالعه کنید و به مشتری‌ هایتان در رابطه با رنگ متناسب با دکور خانه‌ شان مشاوره بدهید. برای بافت پادری می‌ توانید از نخ‌ های کلفت‌ تر استفاده کنید تا کار را سریعتر به اتمام برسانید.

سیسمونی

یکی از بازارهای پر درآمد کار در منزل بافتنی است؛ بسیاری از خانواده‌ ها ترجیح می‌ دهند به جای تهیه لباس‌ های نوزادشان از مراکز فروشگاهی، لباس‌ هایی متناسب با سلیقه خودشان و البته منحصر به فرد برای نوزادشان سفارش دهند. در انتخاب الیاف مورد استفاده در سیسمونی دقت و وسواس به خرج بدهید و تا می‌توانید از الیاف طبیعی و رنگ‌های شاد استفاده کنید.

چند نکته مهم برای فروش بیشتر محصولات بافتنی

پادشاه فصل‌های شما زمستان است

بازار کار بافتنی معمولا زمستان است؛ پس بهتر است از شب‌ های بلند زمستان، نهایت استفاده را ببرید چرا که عمده فعالیت شما در این فصل خواهد بود.

شبکه‌ های مجازی بهترین دوست شما هستند

یک کانال تلگرامی یا یک صفحه اینستاگرام برای خودتان بسازید؛ از محصولاتتان عکس‌ هایی با کیفیت تهیه کنید، بهتر است برای نمایش بهتر لباس‌ هایتان از مدل استفاده کنید تا خیلی زود با انبوهی از مشتری‌ ها مواجه شوید. بهتر است با نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به صورت اصولی آشنا باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از این شبکه ها ببرید.

تنوع را از یاد نبرید

هیچ کس به سراغ مدل لباسی که از مد افتاده نمی‌ رود؛ سعی کنید از دنیای مد، رنگ‌ های متناسب فصل و سال مطلع باشید. به تدریج و با ارتقاء کار در منزل بافتنی، می‌توانید به سراغ مدل‌های ژورنالی سخت‌تر بروید و کارتان را توسعه دهید. حتی می‌توانید عروسک متناسب با ایام عید ببافید و در روزهای منتهی به سال جدید به کسب و کارتان رونق بدهید.

جمع بندی

در این مطلب سعی شد تا به راهکارهای عملی به منظور کسب درآمد از بافتنی پرداخته شود. علاوه بر این راه ها، روش های دیگری برای کسب درآمد از بافتنی نیز وجود دارد به عنوان مثال، لیف بافی، دکمه دوزی و...

خانوم های خانه داری که به فکر کسب درآمد از هنر بافتنی خود هستند می توانند از شیوه های گفته شده در این مطلب استفاده کنند و به درآمد مد نظرشان برسند. برای رسیدن به درآمد بیشتر باید هم تلاش بیشتری داشته باشید و هم از روش های بازاریابی مثل تبلیغات به نحو احسن استفاده کنید.